miércoles, 22 de febrero de 2012

Activitat 4




  1. Identificar com s’ha utilitzat la documentació en els productes comunicatius del document del Blink: gestio informacio 2011-12-2.ppt. A cada producte, identificar les funcions que compleix i justificar-ho. 



1- El Periódico. Record y con la derecha

  • Qualitat
  • Complementarietat: en l'article podem veure informació retrospectiva quan parla dels gols que Messi va marcar en partits anteriors. “ En los cuatro últimos partidos que ha disputado (Copenhague, Zaragoza, Sevilla, y de nuevo, Copenhague), el argentino ha logrado siete tantos.”
  • Credibilitat: utilitzan informació d'altres jugadors que havien fet altres tants. “La primera, y más especial, es que Messi, con 23 años, suma ya 32 goles en Europa, uno más de los que logró Rivaldo.
  • Verificació: la imatge que han agafat, fa que sigui veritat l'article,ja que demostra com Messi port controlar amb el cap la pilota i la habilitat que té.

  • Creativitat
  • Funció previsora: no hi ha una previsió de tema destacable.
  • Funció preparatòria: els periodistes que han fet l'article,han parlat amb Messi i li han tret algunes declaracions.

  • Rendibilitat
Utilització de percentatges i altres dades numeriques d'altres anys. Taula numerica de pdf a l'esquerre.


2- Tienda de la Hemeroteca de La Vanguardia

  • Qualitat
  • Complementarietat: utilitza informació retrospectiva en qualsevol document,ja que te informació d'altres anys.
  • Credibilitat: la seva informació es creible perque utlitza dades específiques.
  • Verificació: utlitza imatges de anys passats,com quan parla de la guerra civil apareixen imatges d'aquells anys.

  • Creativitat
  • Funció previsora: té funció previsora,perque utlitza cronologies i hi ha previsió de temes.
  • Funció preparatòria: la Hemeroteca té una funció preparatoria darrere, perque per establir totes les dades i tots els arxius junts s'ha de fer una preparació.

  • Rendibilitat
Reutilitza arxius passats,articles passats del propi diari per a complementar tot.





3- El Periódico. El precio del tomate


  • Qualitat
  • Complementarietat: Parla del moment en que el programa va tancar,per tant és informació retrospectiva. “El dia 1 de Febrero de 2008 dijo adiós...”
  • Credibilitat: utlitza dades numeriques que donen més credibilitat.
  • Verificació: per verificar la informació posen una imatge amb les diferents condemnes judicials.

  • Creativitat
  • Funció previsora: els periodistes d'aquest article ja tenien el tema ben preparat perque altres diaris també l'havien comentat.
  • Funció preparatòria: han fet una preparació previa,ja que tant les dades que apareixen més la descripció d'aquestes tenen una base d'abans.

  • Rendibilitat

Han fet una reutilització de imatges i dades de famosos que van rebre els judicis per part del programa.




4- Filme Alatriste


  • Qualitat
  • Credibilitat: per donar credibilitat a la pel·licula utilitzen llenguatge d'aquella època i indumentària especial.
  • Verificació: per ser més real els productors han utlitzat maquillatge,vestits i altres complementaries.

  • Creativitat
  • Funció preparatòria: per aconseguir que els espectadors es traslladin a aquella època,els productors i realitzadors han fet una recerca de vocabulari especific d'aquells temps i de la vestimenta segons la classe social.

5- Spot Cocacola

  • Qualitat
  • Credibilitat: Té molta credibilitat perque utlitza imatges per donar suport a les frases que apraixen en el video.
  • Verificació: per verificar tota l'informació que sen's dona també podem observar com a la imatge de google apareix com es busca aquella paraula,per tant ho corrobora.

  • Creativitat
  • Funció preparatòria: hi ha una preparació,tant per la música que es utilitzada en el spot ja que va lligada en el significat amb les imatges i frases,com la recerca de les imatges correctes per acompanyar a les frases correctament.

  • Rendibilitat
Tant les imatges que utilitzen com frases que tenen xifres reals son certes i reutilitzen qualsevol imatge o video que podem haver trobat en fonts com Youtube.




6- Spot Apple 1984

Qualitat

- Verificació

Al final del anunci veiem com una veu ens llegeix "You'll see why 1984 won't be like "1984", que remarca al públic que a més del que ja han entès del anunci (que Apple els hi donarà el poder de coneixement en la tecnologia), per tant narra amb paraules recalcant el missatge de l'anunci.


Creativitat

Funció previsora

En quant a la funció preparatòria aquest és un excelent producte perquè amb la gama cromàtica es dirigeix a l'empresa IBM donant a entendre sutilment que Macintosh significarà un trencament en la tecnología marcant la diferència amb il.luminant a tothom que estigués atontat per IBM.

7- Telecinco. Boda de Chelsea Clinton

Qualitat

Complementarietat 

Aquesta notícia a més d'anunciarel matrimoni ens dona molta informació sobre la protagonista que és la filla d'un dels expresidents dels Estats Units que més polèmica va crear durant el seu govern per adulteri.
Més recent encara fa èmfasi en el fracàs de la candidatura política que la seva mare (Hilary Clinton), i aprofita per mostrr amb imatges dels meeting com ella recolça la seva mare.
Sobre la vida de la nuvia ens dones dades molt breus i concretes com que era bona ballarina de ballet i que era una estudiant excelent.

Verificació

Els periodistes es troben que en aquest cas se'ls-hi ha donat molt poca informació sobre el casament, per tant han d'aconseguir informar per diferents vies que no només entrevistes. Per exemple: quan parlen del lloc del casament, mostren imatges de la mansió que confirmen la privacitat del event i el luxe.

Creativitat
Imatges com l'expresident Bill Clinton parlant i saludant amablement al poble ansiós de notícies per saber i veure qualsevol pinzellada del casament són les úniques imatges que poden donar ja que és el més proper a la família i a les personalitats del casament que hi han.

- Funció previsora

Com que Chelsea Clinton ha demostrat fortalesa davant els
periodistes quan li recorden els errors del seu pare, i com que l'han
vist desenvolupar-se molt bé en l'ambit polític familiar, els reporters
s'anticipen ala idea de que probablement ella pogués prendre cárrecs
importants en un futur.




2. Busca un bon exemple de la utilització de la documentació en comunicació (en cine i televisió, en periodisme o en publicitat). Identifica com s’ha utilitzat la documentació i la funció que compleix la documentació en aquest producte.
Les pel.lícules actuals ambientades en moments històrics no contemporanis habitualment fan un bon treball de documentació respecte al vestuari, l'atrezzo, els noms històrics, els decorats i altres elements de contxtualització històrica, però sovint fallen molt en la contextualització del personatges.
El perfil de persona no està ben treballat de forma conseqüent amb l'època que es troba.

Però un exemple que es podría considerar una pel.lícula amb bona inversió en la visió del món del personatge segons la època és “ Master & Commander”.
En aquesta els personatges tenen actituds i expressions clarament el segle XIX (que és l'època en que està ambientada), i les seves relacions també corresponen a l'època.

Apart del treball històric fet amb els personatges, també es veu l'esforç per contextualitzar-la amb l'entorn.
Per exemple: el cuiner del vaixell (lleial servidor del capità) es preocupa per la plata d'aquest i pel mantell del oficials. Denota que tots els mariners tenen molt clara la seva feina i tothom la intentava fer el millor possible, i tots tenen un respecte màxim cap al metge a bord i el capità.

Per tant en relació amb el temari de la assignatura, aquesta pelicula compleix amb una correcta funció previsora.



Maritza García Castillo i Marina Gómez Fuentes


No hay comentarios:

Publicar un comentario