miércoles, 22 de febrero de 2012

Activitat 4


Anàlisi de la utilització de documentació en comunicació
1.    Identificar com s’ha utilitzat la documentació en els productes comunicatius del document del Blink: gestio informacio 2011-12-2.ppt.  A cada producte, identificar les funcions que compleix i justificar-ho.
Productes:
1-      El Periódico. Record y con la derecha: de manera visible, en peces d’informació
 documentació informativa (gràfiques i estadístiques, com la que mostra la relació de partits jugats i victories del equip Joventut de Badalona)

Doc. Periodística, ja sigui la crónica la noticia el breu del partit es aquella documentació que fa referencia allò viscut però de manera escrita o oral.
Doc. fotografica: en aquest cas la documentació fotográfica que acompanyaria a la documentació periodística seria en imatges.
Funcions : 
1.    qualitat, trobem la funció de verificació (dades, imatges, etc) i complementarietat, ja que la notícia està complementada amb altra informació retrospectiva.
2.    rendibilitat, perquè hi ha la opció de reutilitzar els materials informatius com les grafiques creades per la pròpia empresa de comunicació.

2- Tienda de la Hemeroteca de La Vanguardia: 
Funcions:
1.0   creativitat, l’hemeroteca avança a nivells tecnologics molt avançats que facilitan el seu ús.
1.1    credibilitat: A vegades la crdibilitat depen de aquell que ho llegeixi llavors l’us de la informació es allo que ens fa creibles o no.
1.2   verificació: la verificació pertany a la hemeroteca on es recull tota aquella información traslladada al lector.
3- El Periódico. El precio del tomate
1.0 qualitat: en aquest apartat veiem que la noticia en si va acompanyada d’unes imatges o textos/dades que ajudan a entendre millor el tema que s’està tractan

1.1 creativitat, el treball d’investigació el coneixer el tema i els seus punts essencials comporta un llarg camí cosa que juntament amb la creativitat fan que aquesta noticia sigui mes morbosa que altres ja que normalment tractenn de persones conegudes.
4- Filme Alatriste

5- Spot Cocacola. La documentació es troba de manera visible, formant part de la campanya publicitaria o d’accions de màrqueting.
Funcions
1.Qualitat:
-Complementarietat: Les escenes del Spot ens mostren com coca cola busca que el espec tador sentí aquelles ganas de beure mitjançant imatges complementaries al text
-Verificació: cocacola te webs i llocs a la xarxa on pot demostrar que allò que anuncia es sa i que no es algo merament comercial

2.Creativitat
- Funció preparatoria: un estudi de mercat on es pregunta a la gent o es mostra allo que la gent vol i a partir d’aquí poder fer un anunci millor.
-Rendibilitat: Aquests anuncis tenen una rendibilitat genial cada anunci de cocacola genera uns guanys molt elevats cocacola s’adapta allò que la gent vol.

6- Spot Apple 1984 - campanya publicitària o d’accions de màrqueting Apple va apreixer com iun nou model de teconlogia mes avançada del momento i en aquest spot es mostra com intentan innovar per mostrar a la gent que es un producte de gran qualitat
Funció: la funció es clara mostrar a  l’espectador que allò que s’esta promocionant es algo innovador genui per l’any 1984 i que tot el que s’ha vist fins ara no serveix.
7- Telecinco. Boda de Chelsea Clinton
Chelsea Clinton és una noia que va generar l’sdeveniment mes gran als Estats Units quant va decidir casar-se. Chelsea Clinton sempre ha estat en el punt de mira dels mitjans de comunicación estadounidencs. La filla de Bill Clinton i hilary Clinton ha declarat molts cops en temes de política relacionats amb el seu pare i la seva mare ja sigui en la carrera presidencial o nomès per mostrar els seus ideals. De totes formes Chelsea es posiciona clarament a favor de la seva mare Hilary com a millor candidata a la presidencia i que ho faria millor que el seu pare.




2. Busca un bon exemple de la utilització de la documentació en comunicació (en cine i televisió, en periodisme o en publicitat). Identifica com s’ha utilitzat la documentació i la funció que compleix la documentació en aquest producte.


Para este apartado nos hemos centrado en la utilización de la documentación de una película cinematográfica; María Antonieta de Sofía Coppola.
La película se basa en el personaje histórico de María Antonieta de Austria, princesa real de Hungría y de Bohemia, archiduquesa de Austria, reina consorte de Francia y de Navarra que contrajo matrimonio con Luis XVI.
Para la realización del film se ha tenido que llevar a cabo un trabajo muy exhaustivo de información histórica sobre el siglo XVIII y sobre la vida del personaje de María Antonieta. Los paisajes, la vestimenta, la manera de actuar y comportarse en diferentes ocasiones viene ligado con la época real del personaje. Por ello, antes de realizar dicho trabajo filmográfico, todo el equipo de dirección, producción, actores… Han tenido que informarse sobre la vida y contexto histórico de la mujer.
Aquí os dejamos un link sobre el tráiler de la película:



Carla Morente, Nicholas Vaca


No hay comentarios:

Publicar un comentario